klachtenprocedure

Niet tevreden? Praat erover met ons!

Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben en wilt u dit kenbaar maken? Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan vernemen wij dat graag van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.
Indien u niet tevreden bent verzoeken wij u dit aan te geven bij een van onze medewerkers. Mocht u het vervelend vinden om dit in persoon of telefonisch te doen dan kunt u gebruik maken van ons klachtenformulier. Na ontvangst van uw klacht neemt een van onze huisartsen de klacht in behandeling. De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Wij geven telefonsich of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht.
Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris

Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen bij de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Geschilleninstantie huisartsenzorg

Als u er met uw huisartsen en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, dan kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschillencommissie is bindend.

Meer informatie op skge.nl.

Klachtenformulier

"*" geeft vereiste velden aan


Naam*
Adres*



Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.